Kerken Kijken _ door Nina Slagmolen 2019-45

'De kunst van het verbeelden' Lezing door Bob Venus

21 juni 2023

Deze lezing op woensdag 21 juni, georganiseer door de Gertrudsikathedraal is de laatste avond van de boeiende lezingserie ‘Verbeelding aan de macht’ van Denken in de Driehoek. Kunstenaar en ‘zalige zot’ Bob Venus wil in alles verbinden: aan wat is, aan wat leeft en altijd met als doel om ‘aandachtig aanwezig’ te zijn. Dacht hij vroeger door zijn religieuze zoektocht de waarheid te bezitten, heeft hij nu enkel en alleen nog het verlangen om van waarde te zijn, waarde toe te voegen aan het leven en het leven van mensen. Gedurende deze avond geeft hij ons een kijkje in zijn hart.

Bob Venus is artiest en kunstenaar. Als kind groeide hij op in een baptistengemeente en deed later de opleiding sociaal-cultureel werk. Na zijn opleiding heeft hij jarenlang als jongerenwerker gewerkt bij verschillende kerken waarbij hij de jongeren aan de rand opzocht. Na zijn eigen coming-out op geloofsgebied is hij gestopt met dit werk en stort hij zich volledig op het maken van beeldend werk en touwtekeningen.
Kom in de nieuwe voorjaarsserie weer meedenken, vragen stellen en praten over actuele thema’s!

Woensdagavonden in zalencentrum In de Driehoek, Willemsplantsoen 1c te Utrecht (op loopafstand van Utrecht CS)

Ontvangst met koffie/thee: 19:30 uur
Aanvang programma: 20:00 uur