Catharinakathedraal

Koninklijke onderscheiding voor Bini Biemans-van der Wal

24 april 2020

Het bestuur van Stichting Kerken Kijken Utrecht feliciteert onze gids in de Nicolaïkerk, mevrouw Bini Biemans-van der Wal van harte met de koninklijke onderscheiding die zij vandaag van burgemeester Jan van Zanen heeft mogen ontvangen!

Gids met bezoekers

Mevrouw O.W.A.J. Biemans-van der Wal - Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Sinds 1980 zet mevrouw Biemans-van der Wal zich op vrijwillige basis in voor de Nicolaikerk en de wijkgemeente. Zij is onder andere betrokken bij de collecte, kindernevendienst en was 15 jaar lang redactielid van het wijkkerkblad. Daarnaast is zij actief als gids in de Nicolaikerk vanuit Kerken Kijken Utrecht. Voor haar onderzoek naar deze kerk is zij regelmatig te vinden in het Utrechts Archief waar zij fungeert als vraagbaak voor andere bezoekers en meewerkt aan de historische informatievoorziening over kerken in de binnenstad ten behoeve van de zomeropenstelling.

Sinds 2004 werkt mevrouw Biemans-van der Wal mee in de onderzoeksgroep Middeleeuwse Memoria van de Universiteit Utrecht. Ook werkt zij aan een publicatie over de Klaaskerk en houdt zij zich samen met het Centraal Museum bezig met de collectie in deze kerk. Naast deze activiteiten is mevrouw Biemans-van der wal actief vakbondslid, lid van de ondernemingsraad en als mantelzorger een steun en toeverlaat voor haar familie.