Catharinakathedraal

Bezoek Augustinuskerk in restauratie

14 april 2023

De deuren van de St. Augustinuskerk zijn al lange tijd gesloten voor publiek vanwege een omvangrijke restauratie, maar hier kwam afgelopen vrijdag kortstondig verandering in! De vrijwilligers van Kerken Kijken Utrecht mochten onder begeleiding een kijkje nemen achter de schermen tijdens de restauratie. Deze leerzame middag begon met een lezingenprogramma in de Jacobikerk. Restaurator Historische Binnenruimten Claudia Junge vertelde alles over de verassingen die zij samen met haar team tegen kwam tijdens het historisch kleuronderzoek. Ook Senior Architect Maarten Peek en Bouwkundig Adviseur Bart van Rossum van Hylkema Erfgoed namen het woord, waarna zij de deelnemers meenamen naar de Augustinuskerk voor een rondleiding ter plaatse. Hylkema Erfgoed heeft al vijfentwintig jaar ervaring met het transformeren, restaureren en instandhouden van monumenten en erfgoed, en dat valt te zien. Het resultaat wordt prachtig!