Orgel Lunchconcert Museum Speelklok

01 juli 2020

Kerkorgel Johann Frederik Witte-orgelIedere woensdag in juli speelt, als onderdeel van Kerken Luisteren, een bekende organist op het Witte-orgel tijdens een Orgel Lunchconcert. De organisten laten tijdens de orgelconcerten een variatie van muziek horen, maar er is één terugkerend onderdeel: iedere organist gaat een geïmproviseerde dialoog aan met een ander orgel van Museum Speelklok!

Woensdag 1 juli: organist Bert van den Brink

Bert van den Brink (1958) is docent piano lichte muziek aan het Utrechts Conservatorium. Hij improviseerde al van jongs af aan op piano en orgel, en is expert op dat gebied. In de eerste periode na zijn studie aan het Utrechts Conservatorium heeft Van den Brink regelmatig klassieke concerten gegeven; later kwam het accent meer bij de geïmproviseerde muziek te liggen. Hij is veelvuldig te beluisteren als pianist, organist en accordeonist. Uniek is zijn cd “Blowing: Bert van den Brink speelt jazz & pop op het kerkorgel.” Hij speelde met veel grote namen uit de muziekwereld en is tevens actief als arrangeur en producent.

Tijd: 11.45 - 12.15 uur
Locatie: Museum Speelklok, Steenweg 6
Prijs: € 4,50 p.p.
Kaarten en informatie: museumspeelklok.nl
Bezoekers van Kerken Luisteren krijgen, op vertoon van onze programmafolder bij een bezoek aan een  orgelconcert in Museum Speelklok een gratis kopje koffie/thee in het Museumcafé Klok.