Orgel Lunchconcert Museum Speelklok

29 juli 2020

Kerkorgel Johann Frederik Witte-orgelIedere woensdag in juli speelt, als onderdeel van Kerken Luisteren, een bekende organist op het Witte-orgel tijdens een Orgel Lunchconcert. De organisten laten tijdens de orgelconcerten een variatie van muziek horen, maar er is één terugkerend onderdeel: iedere organist gaat een geïmproviseerde dialoog aan met een ander orgel van Museum Speelklok!

Woensdag 29 juli: organist Evan Bogerd

Evan Bogerd (1993) werd voorbereid op zijn orgelstudie door Herman van Vliet te Amersfoort. Daarna studeerde hij aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Bogerd volgde diverse masterclasses aan de orgelacademie voor improvisatie te Altenberg (Duitsland) bij Wolfgang Seifen, Sophie Veronique Cauchefer-Choplin en Martin Baker. In 2016 bracht hij een cd uit die opgenomen werd op het Müller-orgel van de Sint-Bavo te Haarlem; in 2019 volgde een cd die opgenomen werd op het Knol-orgel van Hasselt. Evan Bogerd is als cantor-organist verbonden aan de Westerkerk te Amsterdam. Daarnaast is hij organist van het fraaie Holthuis orgel in de Ichthuskerk te Hasselt.

Tijd: 11.45 - 12.15 uur
Locatie: Museum Speelklok, Steenweg 6
Prijs: € 4,50 p.p.
Kaarten en informatie: museumspeelklok.nl
Bezoekers van Kerken Luisteren krijgen, op vertoon van onze programmafolder bij een bezoek aan een  orgelconcert in Museum Speelklok een gratis kopje koffie/thee in het Museumcafé Klok.