Opening zomerseizoen op vrijdag 28 juni in de Geertekerk

28 juni 2024

Het nieuwe seizoen van Kerken Kijken Utrecht gaat van start op 29 juni 2024. Tot en met 14 september 2024 zijn er twaalf binnenstadskerken in Utrecht vrijwel dagelijks geopend voor publiek. Een speciale vermelding verdient de Augustinuskerk aan de Oudegracht, die na zeven jaar sluiting, vanwege afbrokkeling van het gewelf na een grondige restauratie in al zijn pracht en praal ook weer toegankelijk is voor het publiek.

De feestelijke opening van het seizoen wordt verricht door wethouder Erfgoed Rachel Streefland en vindt plaats op 28 juni in de Geertekerk. Ook zijn we verheugd dat René de Kam, Conservator Middeleeuwen bij Museum Catharijneconvent en promovendus aan de Universiteit Utrecht, een toelichting zal geven op zijn promotieonderzoek: "Item tot den bouw gegeven". Hij onderzoekt de organisatie van drie grote Utrechtse bouwbedrijven tussen 1400-1535, waaronder de bouw van de gotische Dom, de stadsverdediging en kasteel Vredenburg.

Wilt u onze bijeenkomst bijwonen? U bent van harte welkom. Aanmelden kan hier. De inloop start om 15.30 uur. De kaartjes zijn gratis.