Kerken Kijken _ door Nina Slagmolen 2019-45

Open Tuinendag 2023

01 juli 2023

Op zaterdag 1 juli vindt de twaalfde Open Tuinendag Utrecht plaats. Verborgen achter gevels en poorten van de historische binnenstad liggen de Utrechtse stads- en binnentuinen: groene oases van rust en vaak verrassende staaltjes tuinarchitectuur. Tijdens deze dag worden ongeveer 50 bezienswaardige tuinen opengesteld. Ook een aantal van onze Utrechtse binnenstadskerken doen hier aan mee!

Zo ook de Kerktuin achter de Doopsgezinde Schuilkerk aan de Oudegracht. Deze verborgen tuin ligt hier al sinds in 1580 de Bierbrouwerij De Witte Leeuw zich op deze plaats aan de gracht vestigde. Na bijna 200 jaar (in 1773) werd de Doopsgezinde Gemeente eigenaar van deze ‘groeneplaats’. Deze buitenruimte heeft altijd gediend als de achteringang om redelijk onopvallend de schuilkerk van de Doopsgezinden in Utrecht te bereiken. Kom jij ook langs?

Kijk op onze website voor de actuele openingstijden van de binnenstadskerken.