Kerken Luisteren presenteert Helma Hartman (ter vervanging van Carole et Brullare)

05 augustus 2020

Elke week kunt u deze zomer in een van de Kerken Kijken kerken een lunchconcert bijwonen uit de reeks Kerken Luisteren.

Helma HartmanWegens ziekte is het concert van Carole et Brullare gecanceld. Ter vervanging geeft een van de bandleden Helma Hartman een solo-optreden, waarbij zij wordt begeleid door de slagwerkster van Carole et Brullare. Beide dames brengen Middeleeuwse muziek ten gehore. Helma bespeelt de eenhandsfluit-en-trom.

Meer informatie over Helma Hartman is te vinden op: www.helmahartman.nl

(Foto: Sander, Archeon)

Carole et BrullareCarole et Brullare

Bij de gemiddelde muziek liefhebber bestaan er veel uiteenlopende meningen over de bronnen van onze huidige Jazz, Pop, Folk en Klassieke muziek.

Gaat een groep professionele muzikanten, met al hun skills, zich verdiepen in de rijke hoeveelheid muziek uit de 8ste eeuw t/m de 15de eeuw, dan ontstaat er een groep als Carole et Brullare. Zij brengen een veelvoud van gezongen en gespeelde melodieën uit vele landen, die met een simpele verhaallijn aan elkaar worden geregen. Wereldlijke en kerkelijke muziek wisselen elkaar af; de steeds veranderende klankkleuren en stemmingen, nu weer ingetogen,  dan weer vrolijk, verhalend, ontroerend, uitbundig of juist meditatief, brengen de toehoorders in vervoering.

De muzikanten, in vrolijke originele middeleeuwse kleding, zingen en bespelen veel verschillende instrumenten, die als een smeltkroes van oude klanken door de ruimte dansen. De instrumenten waar we op spelen zijn natuurlijk niet uit de middeleeuwen (was dat maar zo!), maar zoveel mogelijk getrouwe kopieën. Ook wel authentieke instrumenten genoemd.

Kerken Luisteren

Lunchconcert

Tijd: 13.15 - 14.00 uur
Locatie: Nicolaïkerk, Nicolaaskerkhof 9
Entree: gratis, een gift voor de artiesten, na afloop wordt op prijs gesteld
Reserveren: om dit concert bij te wonen verzoeken wij u van tevoren te reserveren; klik hier
Ter plekke registreren is mogelijk, houd echter rekening met een maximum aantal bezoekers dat in de kerk is toegestaan.