Glühweinconcert in Gertrudiskapel

19 december 2018

Duo Serenissima

Het stijlvolle Duo Serenissima bestaat uit sopraan Elisabeth Hetherington en luitspeler David Mackor. Deze twee jonge musici werden uitgenodigd om op te treden op tal van prestigieuze concertlocaties in Europa. Ze waren te beluisteren bij Festival Oude Muziek en te gast in het Concertgebouw in een bijzondere samenwerking bij het Nederlands Blazers Ensemble. Het duo werd onder meer geprezen om de authentieke uitspraak van het Elizabethaanse Engels zangrepertoire en om hun fraaie, intieme uitvoeringen van Monteverdi.

Sweet was the Song

Dit kerstconcert getiteld ‘Sweet was the Song’ is een gevarieerd programma met een wonderschone mix van sereniteit en muzikaal raffinement over de gebeurtenissen in en om de kerststal. Er klinken liederen over de vreugde van de engelen, maar ook over de angst van
Maria voor het lot dat haar zoon wacht.
In de schitterend gerestaureerde Schuilkerk (Gertrudiskapel In de Driehoek) komt deze muziek buitengewoon tot haar recht.
Na afloop kunt u de musici persoonlijk ontmoeten bij een glaasje glühwein.

Datum: Woensdag 19 december
Tijd: 20.15 uur, kaarten afhalen, koffie (inbegrepen) vanaf 19.30 uur.
Locatie: Gertrudiskapel In De Driehoek, Willemsplantsoen 1c – Utrecht, op loopafstand van Utrecht CS
Reserveren gewenst i.v.m. beperkt aantal plaatsen: ConcertenGertrudisKathedraal@ gmail.com
Kaarten euro 12,- (10,- in voorverkoop tot 12 december).
Upashouders gratis.