Concert Tobias Segura Peralta en Duco Burgers

13 september 2019

Lunchconcert in de reeks Kerken LuisterenTobias segura

Tobias Segura Peralta (zang) en Duco Burgers (piano)
Genre: klassieke muziek

- Duco Burgers: sonatine van Ravel

- Tobias Segura Peralta: liederen en traditionals van verscheidene componisten, o.a. Hahn, Fauré en Finzi.

Tobias Segura Peralta
groeide op in een muziekfamilie en speelde op jonge leeftijd al piano en gitaar. Toen hij acht jaar oud was auditeerde hij voor de Kathedrale Koorschool Utrecht. Daar kreeg hij les van Gerard Beemster, die ervoor zorgde dat hij al snel vele solo's zong in binnen en buitenland. Toen hij op het Gymnasium kwam, schreef, zong en speelde hij jarenlang popmuziek, maar de klassieke muziek bleef hem boeien. Onder begeleiding van Bas Ramselaar bereidde hij zich voor op zijn opleiding aan het conservatorium te Utrecht, waar hij in 2017 cum laude afstudeerde bij Jon Thorsteinsson. Tobias wordt momenteel gecoacht door Alex Potter en Xenia Meijer. Hij volgde diverse lessen en masterclassses. Naast zijn solistische werk heeft Tobias veel ervaring als koorzanger. Hij zingt o.a. bij het Nederlands Kamerkoor, het koor van De Nationale Opera en De Nederlandse Bachvereniging. Tobias is naast zanger ook werkzaam als dirigent en vocal coach.

Duco Burgers (1991) begon op zesjarige leeftijd met pianospelen. Hij had les van Henk Mak van Dijk en van Peter Beijersbergen van Henegouwen. In 2001 was hij een van de winnaars van de jaarlijkse compositiewedstrijd van het Nederlands Blazersensemble dat in het Concertgebouw te Amsterdam werd uitgevoerd. In 2009-10 volgde hij de vooropleiding van het Koninklijk Conservatorium te Den Haag bij Marcel Baudet. Daarna nam hij les bij Bernd Brackman. Sinds 2012 studeert hij bij Klára Würtz aan het Utrechts Conservatorium. In 2018 studeerde hij af met de hoogste onderscheiding. Hij volgde ook diverse masterclasses.

Meer informatie over Tobias Segura Peralta: www.tobiasseguraperalta.com

Locatie: Catharinakathedraal, Lange Nieuwstraat 36
Tijd: 13.15 - 14.00 uur
Entree: gratis (collecte na afloop)